ridturer

Onsdag: Blev ett ridpass i paddan idag, ganska lugnt. Tobbe skötte sig bra, och tog ännu mer galopp idag. Nu har han inte lika svårt att fortsätta hela varvet i galopp. Riktigt roligt!

Torsdag: Idag fick Tobbe vila, det var ändå sånt fruktansvärt hemskt väder! usch.. Som tur va åkte jag ut till pojken ganska tidigt och mockade, så jag slapp fara dit när det riktiga ovädret började :p haha

Fredag: Idag fick det bli en uteritt, red barbacka med elin & pirre, kristina & millen. Jag och elin bytte häst idag, för att variera lite ;) haha.. Både skötte väl sig bra, de var absolut inga problem. Dom var lugna och fina. Det blev en skritt tur på kanske en 45min? Det blåste så mycket så tillslut blev det så kallt så då drog vi oss tillbaka till stallet :-)

Lördag: Idag red jag ut med Anette och gideon. (dom kommer ifrån stallet där tobbe bodde innan han kom till mig. ) Idag hade jag faktiskt en galen häst.. haha säger jag bara.. Vi har haft både bra och dåliga stunder, han har varit hur pigg som helst! Vi red en sväng runt bergsåker och red över travbanan.. och där blev Tobbe väldigt taggad -.- .. Idag vart han väldigt svettig. Jag vill raka honom nu! :-(

Eftersom Jag har en häst med väldigt mycket överskottsenergi så funderar jag på att ta ett rejät pass i paddan imorgon. Hoppas bara att det är skottat där nu, annars är det inge kul att vara där =/ Jag är även sugen på att tömköra.. Men de känns inte som om han blir av med lika mycket energi då så det får nog bli tömköra på måndag istället kanske. Vi får se.. Skriver imorgon vad det blev att vi gjorde! :D

Jag har varit riktigt dålig på att knäppa kort dom senaste dagarna känner jag.. Dels för att jag inte haft tillgång till den och sen har jag inte haft någon ork. Vill även få in lite ridbilder och kanske någon film.. Bara det är någon som vill följa med att fota någon dag :p

Idag bjuder jag på en bild på tränset, så får ni se va snyggt det blev med bling bling pannbandet jag köpte till honom! :D han vart skit snygg i de ;)




Kommentarer
Postat av: Erika

Snyggt :) lite bling bling ska de ju va. :D

2011-02-13 @ 15:00:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv. Tack :D



Nae, utan lagom är bäst. :)

Vissa blingar ju sina egna saker, men de kan blir för mycket då tycker jag.



Ett blingbling pannband, ja de är snyggt.

Men de är nästan så de räcker då.

Inget bling på hjälm, schabrak eller annat då tycker jag.



Man vill ju inte ha för mycket bling bling.

Utan lagom, likadant när de är helt stilrent de är snyggt då o då.



De kan man ha, om man har ett mer utåt stickande schabrak :)

så man fäster blicken på schabraket + lindorna kanske.

2011-02-13 @ 18:03:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0