Tröttare..

Förlåt för att jag varit dålig att uppdatera.

Söndag: Jag har ju utsläpp både lördag och söndag och när jag var och släppte ut dom i söndags så tog jag bara och mockade.. Hade tyvärr ingen ork att rida så pojken fick vila :-)

Måndag: Jag förstod att min häst skulle vara väldigt pigg efter att ha vilat både torsdag och söndag förra veckan. Så jag och elin bestämde oss för att rida ut med hästarna och ta en rejäl sväng! Vi red till birsta, det blev både skritt och trav. vi var ute ca 1,5 timme :) Tobbe skötte sig toppen bra trotts att han var väldigt pigg! Synd bara att det var så fruktansvärt kallt!

Tisdag: Idag åkte jag själv till stallet, mockade på engång när jag kom dit sen tog jag in pojken och pysslade med honom riktigt länge, flätade både svans och pannlugg på honom, så där försvann hans manlighet ;) haha Red i paddocken idag, Gjorde inget sepciellt. Tränade lite övergångar, så det blev en helt del skritt, trav och galopp :-) Var ute ca 30min


Imorgon tänkte jag föröska raka honom ifall maskinen funkar och sen funderar jag på ifall jag kanske ska tömköra imorn.. Vi får se vad vi hittar på, och imorgon lovar jag att skriva! :D haha

Jag var iallafall duktig och knäppte några kort idag :-)




Det var full fart på hästarna i hagen idag, dom sprang runt och busade som satan :p Och självklart märkar jag att tobbe lyckas kliva på sig själv (igen) Dock absolut inte lika allvarligt denna gång. Det såg värre ut än det var, bara för att det var så mycket blod på hoven efter att han varit i hegen. När jag gjorde ren hoven så blödde han inge mer :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0